Реконструкцію площі Народної в Ужгороді для Ледиди «протягали» пожежники, санепідеміологи та чиновники ОДА

Абсурд дався взнаки вже на початку засідання – журналістів на нього не допустили. Покинути приміщення і «акредитуватися у прес-службі ОДА для питання можливої присутності на засіданні» журналістам практично у наказовому тоні сказав головуючий на засіданні головний архітектор області Микола Пігуляк. Це попри те, що наказом Мінрегіонбуду від 7 липня 2011 року №108 «Про затвердження типового положення про містобудівельні ради» чітко визначено: засідання ради є ВІДКРИТИМИ. На запитання журналістів, яким розпорядженням регламентується сьогоднішній «закритий» статус засідання і з якого дива необхідна акредитація, Микола Пігуляк заявляв – всі питання до прес-служби, мовляв, з’ясовуйте це у структурі, відповідальній за зв’язки з пресою. Прес-служба зробила все, що від неї залежало: присутність на засіданні працівників ЗМІ «благословили» на найвищому рівні – «для протокольної зйомки впродовж 15 хвилин». А як визначений час сплив – попросили покинути залу засідань. 

Після засідання містобудівельної ради головний архітектор Микола Пігуляк на цитування статей, які регламентують роботу містобудівельної ради, виправдовувався: «Я що, забороняв вам бути присутніми? Я просив звернутись до прес-центру, я не вирішую питання преси, я вів містобудівну раду, далі нічого не знаю…». Хоча такі засідання в будь-якому разі проходять у відкритому режимі і бути присутніми на них можуть, без жодної акредитації, навіть просто зацікавлені мешканці міста. А може головуючому просто було не дуже «з руки» проводити обговорення «на камеру», яка могла зафіксувати явні штучність, декоративність і очевидну зманіпульованість цього дійства?

Було очевидним, що формальне, доволі грубо зрежисоване «обговорення» було проведено виключно заради заздалегідь прорахованого голосування за вподобаний самим «губернатором» проект реконструкції площі Народної. Представники пожежної та санепідеміологічної служб, звичайно ж, доповіли, що всім протипожежним і санітарним вимогам проект відповідає і, в результаті, проголосували за його схвалення. «Солідарно» з ними висловились, звичайно ж, і чиновники архітектурного та «культурного» управлінь. А от присутні архітектори та митці, які розуміють важливість збереження залишеного геніальнім Крупкою архітектурного спадку, опинилися в меншості серед різнородого чиновництва, знову категорично засудили намагання спаплюжити площу Народну, та, на жаль, їхніх голосів почуто не було. Тим більше, що у засіданні взяли участь лише четверо з семи представників творчої інтелігенції, що входять до складу містобудівельної ради. Їх зауваження, що «розчленування» партеру доріжками і фонтаном посередині – не на часі, знову залишились поза увагою чиновництва.

До речі, формування складу містобудівельної ради, який мав затверджуватись напередодні засідання – окрема історія. Хто конкретно увійшов до складу ради – достеменно невідомо навіть самим архітекторам. Так, після засідання вони розповідали, що їм було роздано лише порядок денний з одним-єдиним питанням (звісно – по реконструкції площі), а от кількісний склад ради – 18 осіб – озвучувався «на слух»…

Після півторагодинного обговорення проект  той самий, авторства архітектора Володимира Павлея  було проголосовано. Враховуючи вищеописане, повідомлення про схвалення його більшістю голосів навряд викличе здивування. За підсумками засідання свою незгоду у майбутньому брати участь у подібного роду фарсах висловив голова обласного осередку Національної спілки художників України Борис Кузьма. Митець заявив про вихід зі складу містобудівельної ради…

У найближчі дні проект мають «спустити» в Ужгород – для розгляду його вже міською містобудівельною радою. Тож тепер залишається розраховувати виключно на мудрість, фаховість і патріотизм тих, хто входить до її складу...

 

– Слухай, Барак, маву дуже файный проект на йсе пасовисько. З фонтаном, з дорожками, подсвєтков і мусорниками. Соврєменный дизайн! Кідь согласен'ись, завтра можу архітектора подогнати! А проект ти задарь дам... Презент, карочє... Від мої "Золотої гори" – твому "Білому дому"...