Інформація
стосовно проблем, що призвели мережу доріг
в Закарпатській області до інтенсивного руйнування
Мережа автомобільних доріг Закарпатської області була сформована в основному ще в 50-80 роках минулого століття під існуючі тоді навантаження на вісі автомобілів та існуючу інтенсивність руху. За наступні роки навантаження і інтенсивність руху виросли у рази, а параметри дорожнього покриття існуючих доріг залишилися без змін. Товщина дорожнього одягу під тодішні навантаження становила 25-35 см, а під сучасні навантаження (А 15 та НК 100) згідно розрахунків необхідно від 60 до 100 см багатошарової основи та покриття.
Невідповідність по міцності більшості існуючих доріг області сучасним вимогам по навантаженням та їх природне старіння призвело до втрати несучої здатності дорожнього одягу, що стало причиною утворення значних деформацій покриття у вигляді колійності, напливів, тріщинуватості, а відповідно і виникнення ямковості.
Уникнути цих явищ можливо тільки за умови реконструкції доріг та дотримання нормативних міжремонтних термінів проведення всіх видів ремонтів.
Але, на жаль, реконструкція доріг (окрім декілька ділянок автодороги М-06 Київ-Чоп) не проводилася, капітальні і поточні ремонти здійснювалися на 3% від їх реальної потреби згідно нормативних вимог.
Тобто на 3347,8 км доріг, що знаходиться на балансі Служби автодоріг у Закарпатській області, щорічна нормативна потреба складає : капітального ремонту – 150 км; поточного ремонту – 350 км, а фактично за 5 останніх років виконано капітального ремонту 2,6 км; а поточного ремонту – 179 км, при потребі за цей період (за 45 років) виконати ремонтів у кількості 2500 км .
Постійне недотримання нормативних міжремонтних термінів призвело до того, що 60% мережі не мали жодного ремонту протягом 40 років.
Забезпечення проїзду здійснювалося і здійснюється завдяки поточному (ямковому) ремонту та експлуатаційному утриманню доріг.
Як факт, маємо практично повністю зношене покриття на 60% доріг, де на даний час проведення навіть ямкового ремонту малоефективне. В подібному технічному стані перебувають і штучні споруди – мости, труби, підпірні стінки.
Для дотримання міжремонтних термінів необхідне щорічне фінансове забезпечення мережі доріг Закарпатської області у сумі 370-400 млн.грн. та ще 100-120 млн.грн. асигнувань на експлуатаційне утримання доріг.
Фактичне фінансування ремонтів доріг області (разом із коштами спец-фонду обласного бюджету) за останні 5 років становило: 2008 – 177,9 млн.грн., 2009 – 145,5 млн.грн., 2010 – 79,4 млн.грн., 2011 – 91,9 млн.грн., 2012 – 100,9 млн.грн.
Інформаційний сектор Служби автодоріг у Закарпатській області
Niko 2013-02-18 / 23:55:08
якшо б менше грошей сідало по жебах то повірьте напрямок руху у нас можна б було назвати дорогою!!! чому ми платники податків повині вислуховувати їхні відмазки!!! надоїло..((( просто пора і нам зайнятись мародерством відбирати ченовниками накрадені гроші!!! у всіх б..ть новообраних начальків автодору з перших днів хати ростуть, наповняються кишені грошима,купляються дорогущі автівки!!! ніде у цивилізованому світі і ніхто таке не може собі позволити зробити!!! ну шо ідем на грабіжників з вилами.))..???
житель 2013-02-09 / 23:10:47
А ще краще взагалі перед зимою здерти асфальт в центрі Хуста...а через 3 місяці перегородити вулицю...нема дороги, нема проблеми
Копча 2013-02-09 / 15:29:08
Я плачу податки тому мені насрати на їхні відмазки. Де нормальні дороги БЛЕАТЬ.
Паперєднік 2013-02-09 / 12:38:41
Врахуйте, що до цін 2008 року коефіцієнт інфляції приблизно 2 (офіційно, по даних статистики). Тобто в 2008 році грошей виділялося в 3,5 рази більше ніж зараз.
батя 2013-02-09 / 12:36:29
голосуймо за злодіїв - регіоналів і примножуймо їхне багатство
228 2013-02-09 / 12:08:17
Дорога - це віддзеркалення влади Януковича! І тих під...в котрі йому прислужують. Причому вони при кожній владі усі переходять гуртом у новий штаб крадіїв і хабарників.
Закарпатець 2013-02-09 / 12:03:53
Чому нема нормальних доріг? Все дуже прорсто - крадуть і не тільки!!!!!!! За останні декілька років весь облавтодор був націлений на напрямок с.Завидово та Синяка і всі знають чому!!! Подякуйме Балогови!!!!!!
Хустянин 2013-02-09 / 11:50:58
Цікаво! Особливо цифри в кінці. Виходить,що з приходом Януковича до влади в 2010 році фінансування обласних доріг зменшилось майже в два рази,при тому,що вартість робіт та матеріалів зросла. Закарпатці голосуйте за ПР та Януковича і скоро будете їздити на возах та фірах!
Гуцул 2013-02-09 / 11:32:09
Коли того карупціонера Марковияа Ваську главного Дарожніка посадять на палю голою сракою ???
Цікавлюсь 2013-02-09 / 11:05:14
Що значить відмежувалася?