У її роботі взяли участь науковці, провідні спеціалісти Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України, представники обласної та районних держадміністрацій, вищих навчальних закладів, інститутів післядипломної педагогічної освіти, керівники та педагоги загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів.
Конференція проходила у приміщеннях обласного палацу дітей і юнацтва та Закарпатського інституту післядипломної педагогічної освіти.
З вітальним словом перед присутніми виступила заступник начальника управління освіти і науки Закарпатської ОДА Г.І.Сопкова, яка розповіла, що в краї діють 11 освітніх регіональних програм, забезпеченість комп’ютерами шкіл області становить 99 % та повідомила про відсутності заборгованості у виплаті зарплатні освітянам Закарпаття. Натомість начальник відділу менеджменту освіти Інституту інноваційних технологій і змісту освіти МОН МС України Рогова В.Б. вказала на недостатнє нормативне забезпечення освітньої діяльності.
Відкрив пленарне засідання заступник директора з науково-методичної роботи, завідувач кафедри педагогіки, психології та теорії управління освітою Закарпатського інституту ППО В.В. Хименець, який визначив основні вектори сучасного навчально-виховного процесу: масовий характер і неперервність освіти, адаптацію освітнього процесу до особистості, орієнтованість на інновацію, людиноцентристське спрямування освіти. Доктор фізико-математичних наук окреслив інноваційні ознаки освітньої діяльності (демократичність, застосування тої чи іншої інновації, співтворчість, самореалізація) та підкреслив, що завданням кожного освітнього закладу є створення інноваційного середовища, наукове обгрунтування вибору інновації, враховуючи матеріально-технічну базу та фахову підготовку вчителів, бездумно не копіювати чужі ідеї.
Гість з Чернігова, автор 38 винаходів, завідувач кафедри природничо-математичних дисциплін Чернігівського обласного інституту ППО Давиденко А.А. закцентував свою увагу на тлумаченні самого терміну “інновація”, вказав на те, що інновація не може бути одинаковою для всіх, вона може бути там, де є можливість розвитку. На думку доктора педагогічних наук, головне завдання вчителя - шукати, плекати, формувати творчу особистість, бути прикладом для учня, пам’ятати, що тільки особистість може виховати особистість.
Цю думку продовжила О.Я.Мариновська, завідувач кафедри менеджменту та освітніх інновацій Івано-Франківського обласного інституту ППО. Пані професор зазначила, що головним завданням системи освіти є робота над впровадженням державного стандарту освіти, а сучасний вчитель є тим же вченим, проте працює у власній творчій лабораторії, його продуктом має бути всебічно розвинена, творча особистість.
Взяли участь у конференції директор однієї з кращих сільських шкіл України Мицька М.М., директор Туря-Пасіцької ЗОШ І-ІІІ ст. Перечинського району та заступник директора Іршавської ЗОШ І-ІІІ ст. № 1 Мелеганич О.Д., яка розповіла, що школа має компютери з 1977 р., і на той час таких шкіл було лише три в СРСР.
Яскравим прикладом створення інноваційного середовища в угорськомовній школі є досвід директора ЗОШ І-ІІІ ст. № 4 м. Берегова Міцика Ю.Ю. Незважаючи на те, що шкільному приміщенню вже сто років, тут панує затишок та сучасний стиль. Школа співпрацює з місією Мальтійського хреста в Україні, постійно шукає спонсорів та меценатів, має свій сайт в Інтернеті.
Мар’яна Піпаш, вчитель історії та правознавства Верхньоводянської ЗОШ І-ІІІ ст. №1. Фото автора.